Monday, 22 September 2014

Afrykański pomidor

Pomidor z Afryki: Jest to sposób przyrządzania pomidora typowy dla kuchni Zanzibaru. Należy zaopatrzyć się w kilka dość dużych pomidorów. Najbardziej odpowiednie są z własnego ogródka lub balkonu, wyhodowane bez nawozów sztucznych. Nakłuwamy je gożdzikami, ja nakłułam je gęsto, tak jak pomarańcze w okresie bożonarodzeniowym. W przepisie, który pochodzi ze starego numeru "Mojego Gotowania", są tylko cztery gożdziki na każdą połówkę. Ja dałam sporo więcej i pomidor był bardzo aromatyczny, ale nie za bardzo. Zrezygnowałam też z soli i pieprzu. Kroimy każdy okaz na połówki, owijamy w folię i zapiekamy w ok. 200 stopniach przez 15 min. mniej- więcej.To bardzo dobra przekąska na jesień.
www.nationalgeographic.com Sunset in Zanzibar

No comments:

Post a Comment