Sunday, 27 December 2015

Hot ginger drink with honey


Claire - Genevieve zawsze pomaga mi w kuchni, przed Świętami i na co dzień - lubi być w akcji.
Dziś opowiemy o napoju imbirowym, który jest cudownie rozgrzewający i bardzo, bardzo smaczny. Ja w ogóle jestem niesamowitą fanką imbiru, nie tylko jako napoju, ale w ogóle jako przyprawy, na przykład w dżemie truskawkowym domowej produkcji, ale to jakby oddzielna historia...

Claire -Genevieve is always very helpful in the kitchen, both before Christmas and in  our everyday life - she likes to be active. Let`s talk about  the ginger drink, which is marvellous warming up and very tasty. I am a massive ginger`s lover at all, not only in a drink but as a spice, in a homemade strawberry jam for instance, however it`s another story...


Potrzebny jest imbir kłącze, miód, kilka gożdzików i cytryna. Imbir jest pokrojony w paseczki, co jest łatwiejsze niż ścieranie na tarce, nie trzeba jej myć i daje intensywniejszy smak. Ja daję dość sporo tych słupków imbirowych do kubka i jestem zachwycona tym. Daję cztery gożdziki, trochę miodu gryczanego ( mam teraz tylko gryczany w domu, więc taki daję, ale z innym musi być też dobre) i wyciskam sok z cytryny. Najczęściej robię to wieczorem, kiedy padam ze zmęczenia, bo ten napój przywraca mnie życiu.

We need a fresh ginger, honey, cloves and lemon. The ginger is in the sticks, because it`s easier than making a pulp. You don`t need to clean the dishes and the taste is stronger. I  have been adding a lot of ginger sticks to the cup and it makes me feel good! I am adding also 3-4 cloves, a bit of honey ( this time my buckwheat honey, because it is the only one I actually have in my kitchen), and at last lemon juice. I used to prepare this hot drink in the evening, when I am so tired... It makes me alive again!



Ten przepis został przeze mnie ściągnięty po spacerze z suczą, kiedy kupiłam sobie za 8 złotych taki napój w jurcie kawiarnianej  koło nas. Tam cytryna była w plasterku a ja sobie wyciskam sok, to jedyna różnica. ( Oczywiście, w tym kubku było więcej, ale trochę wypiłam żeby to donieść do ławki, bo wzięłam na wynos)

This recipe based on the drink I ` ve bought while  I was walking with my dog. As you see the lemon is in a slice there but I am giving plain juice from the fresh lemon. It`s the only one change I`ve made. ( Obviously, this cup was full of the ginger drink but I`ve been sipping it before the photo was taken)




Albo może ona szukała piwa? Or maybe she was looking for beer?


16 comments:

  1. Replies
    1. Ja bez tego bym chyba zdechła czasami :P

      Delete
  2. Ja też jestem wielką fanką imbiru, uwielbiam jego właściwości rozgrzewające, z przyjemnością dodaję go do herbatki <3

    ReplyDelete
  3. Oh I love your cat, she's a beauty. The drink sounds tasty, thx for sharing. I hope your Christmas was filled with joy, love, laughter and lots of presents.
    xox
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    ReplyDelete
  4. She loves you too! She told me that:-)

    ReplyDelete
  5. Uwielbiam imbir, muszę sobie przygotować taki napój :)

    ReplyDelete
  6. Cute :)
    BLOG M&MFASHIONBITES : http://mmfashionbites.blogspot.gr/
    Maria V.

    ReplyDelete
  7. ja ginger do wsztskieg uzywam .szczegonlne dan azjatyckich

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja wcześniej tylko do ciastek, teraz odkryłam ten napój i własnie też muszę dać go do azjatyckiego jedzenia jak będę robiła :D

      Delete
  8. Replies
    1. Ja to chyba się uzależniłam już od tego :-)

      Delete
  9. Muszę koniecznie wypróbować :) Lubię Imbir;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mam nadzieję że będzie Ci smakować :)

      Delete