Saturday, 20 December 2014

Przed Świętami

Teraz są dni, kiedy jest najwięcej pracy. Mnie to jak zwykle przerosło, i najpierw napiłam się herbaty...



Potem zastanawiałam się jaką nową herbatę sobie kupię. Kiedy już podjęłam decyzję w tej sprawie poszłam z suczką na spacer - żeby przemyśleć przygotowanie potraw wigilijnych. W tym roku najbardziej cieszę się z tego że będą gołąbki z grzybami, piernik i karp pieczony w piwie. Takie gołąbki robiła zawsze moja babcia, która świetnie gotowała i urządzała przyjęcia. Babcia nie pracowała, bo nie chciała, gdyby chciała oczywiście mogłaby... Ona była konserwatywną kobietą z Małopolski, taki klimat krakowski, gdzie żona nie pracuje, a mąż po pracy wstępuje na kawę do "Michalika"  albo innej kawiarni. Ja pracuję, moja mama też pracowała, ale takie życie rodzinne, kiedy kobieta nie pracuje ma swoje dobre strony. Teraz staramy się odtwarzać przepisy babci, bo tęsknimy za tą jakością.



To moja suczka pół border , border collie i coś mniejszego, efekt jest niezły i pozostał instynktowny geniusz pasterski ( myślę o podgryzaniu w łydki, gdy "owce", czyli ja, za wolno idą)...


Piernik najlepszy jest z miodem gryczanym, ale w tym roku mamy inny i pewnie też będzie dobry. Karp w piwie jest u nas już trzeci rok i zrobię o nim oddzielny wpis. Jest o wiele lepszy niż smażony na patelni w panierce, tak jak zawsze do tej pory. Nigdy też nie kupuję karpia w postaci innej niż filety. Jest to trochę drożej, ale za to chyba warto zapłacić i nie psuć sobie świątecznej atmosfery widokiem cierpienia.
Mam już większość prezentów i tak naprawdę to posprzątałam jakiś czas temu, dlatego teraz mam luz.



Hello there! I am Claire, the cat. Here in Warsaw before Christmas is rainy and we have no snow. It must be global warming because it`s the second year while we have no snow and no freeze. Rain is heavy sometimes, sometimes is wet,  and warm air is all around. Temperature is about 8 C, and it is not bad, dont you. 
You can see our dog,she is border- collie in a half, I mean her parents were border and unknown dog, must be some smaller one. She is very clever as border- collie can be and she usually bites my legs, thinking I am a sheep. She is 2,5 years old and loves to sleep in  my bed and she keeps her toys there and cookies, too. Lately she ate her biscuit after keeping it two weeks in the bed.
I am in a good mood, hunting for a fly in the kitchen since 3 days. Yours sophisticated cat from Warsaw, 
                                                                                                   Claire.


4 comments:

  1. Nie ma to jak stare dobre przepisy :-)
    Ech gdzie te święta gdzie...

    ReplyDelete
  2. Ludzie są zbyt zabiegani teraz :(

    ReplyDelete
  3. Niech CI się spełnią ŚWIĄTECZNE życzenia-te łatwe i te trudne do spełnienia.Niech się spełnią wszelkie marzenia,te duże i te małe....Niech się spełnią krok po kroku--tego życzę w BOŻE NARODZENIE,,,,i w NOWYM ROKU :-)))) Dziękuję za odwiedziny na moim blogu i za miłe życzenia.....

    ReplyDelete