Sunday, 24 January 2016

Bio jogurt w słoiku



( Znalazłam ten krótki film na YT, Claire- Genevieve bardzo go lubi, ale nie ma nic wspólnego z jogurtem - jest tylko tak przy okazji... )
( This short video from YT is absolutely off topic, however Claire - Genevieve, my cat, likes it a lot )


Kiedy tylko mogę staram się kupować ekologiczną żywność, ale robię to ostrożnie, kupuję rzeczy naprawdę bio, najchętniej te z unijnym certyfikatem. Czasem mogę kupić coś bez certyfikatu, ale zwracam uwagę na wiele rzeczy, bo w Polsce świadomość społeczna w tych sprawach jest niższa niż na Zachodzie Europy.  ( To nie jest wina ludzi, ale tak jest). W konsekwencji wielu producentów sprzedaje rzeczy z jakimś napisem "ekologiczne", "z zielonych płuc", "zdrowe eko" itp i z wyższą ceną, a to nie ma nic wspólnego z prawdziwym produktem ekologicznym. Z tego, co wiem ekologiczna rzecz powinna mieć określony skład, a raczej wielu rzeczy w takim składzie nie powinna mieć i też powinna być wyprodukowana niedaleko od miejsca sprzedaży.

When I have the possibility I  prefer ever to buy eco food, although I do it rationally and I am interested only in real bio products. I like mostly the food with EU logo ( a leaf made from white stars on green background ). Well, sometimes I might buy something without this logo but I am taking time on many informations on the packaging before I put it to my shopping... I live in Poland and I must say here we have not the same knowledge about bio and organic food as people in western EU countries or in US. I am not putting a blame on polish people, who are rather open- minded in this topic, but Poland is not a perfect place for selling expensive products. You know, no big trade, that means no fair information  and instead of it many faked   products and myths. You can easily buy many things which claim with pushy labels : " healthy and eco" , " green food", " new and super healthy" etc. Truth be told it has nothing common with true bio food. True bio products obviously are from bio ingredients and also an important rule is the place of selling is not far from the farm where it was made.

Ten jogurt jest naprawdę ekologiczny i niemiecki. Szkoda że w Polsce nikt takiego nie produkuje, ale może ryzyko jest za duże ( bo ludzie nie mają wymagań i wolą kupić tańsze). Trzeba przywozić go z Niemiec. Koło mnie jest w Organic Farma Zdrowia - to sklep gdzie niektóre rzeczy moim zdaniem są dobre a niektóre omijam. Te jogurty są w kilku smakach. Ich akurat nie omijam i miałam już waniliowy, cytrynowy i kokosowy. Są w słoikach 500g i ja osobiście od razu zjadam  z całego słoika ! Jest taki dobry! Kosztuje około 13 złotych, niestety mój rachunek z tego sklepu okazało się jest już w kontenerze z makulaturą .

I am always  eager to buy this bio yogurt with vanilla Bourbon. I`ve been buying it for long time, mostly this vanilla one and coconut, and lemon ( also gorgeous !). This is a real bio product but pity is we have to import it from Germany. Hard to find polish yogurt with such a quality! Too big risk for polish farmers because most people here are prefering to buy cheap food and they have no expectations. It`s not a deal to trade it, probably. In Warsaw U may find this yogurt in Organic Farma Zdrowia ( Farm of Health). You know, it is a place where some things I love and some things I am passing by... This is the thing I love and it costs about 13 zł ( about 3 Eur). I don`t remember well and I realized that my bill is actually in a paper recycling box outside. 13 zł is a good price for 500 g of bio yogurt, I can say that! It is worth buying. Everytime I am eating  the whole jar alone it is a feast, ha ha! ( I am  really fond of milk products).

Składniki : jogurt naturalny * [ mleko * ( 3,8 % tłuszczu w mleku), żywe kultury bakterii ], nierafinowany cukier trzcinowy * , skrobia kukurydziana *, ekstrakt z wanilii Bourbon * ( 0,1%), substancja zagęszczająca : mączka chleba świętojańskiego *, pektyna, sproszkowana wanilia Bourbon *( 0,03 % ), koncentrat z soku cytrynowego *

* składniki eko ( czyli pochodzące z uprawy bio)

Ingredients: natural yogurt * [ whole milk * ( 3,8 % fat in milk ), bacterium lol ], jaggery *, corn starch*, vanilla Bourbon extract * ( 0,1%), carob powder*, pectin, powdered vanilla Bourbon* ( 0,03%), lemon juice concentrate*,

* an eco ingredient ( bio agriculture)

www.soebbeke.de





Wanilia jest jedną z moich ukochanych przypraw i bardzo lubię jej zapach. To oczywiście nie jest oryginalne, wanilia jest bardzo popularna, ale co to ma do tego że ja ją lubię? Ona jest popularna dlatego właśnie, że jest taka dobra. Jest kilka rzeczy naprawdę dobrych i bardzo popularnych jak wanilia, pizza, dżinsy i earl grey!

I have been liking vanilla all my lifetime. Well, You may say I am not very original with that, vanilla is so popular... I find it so popular just because  vanilla is the best thing ever! Vanilla, jeans, pizza and earl grey - the top forever, don`t you mind?


www.madagascar-photo.com

16 comments:

  1. Też lubię wanilię, ciekawe czy u mnie da się gdzieś kupić taki biojogurt :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Te sklepy Organic to chyba jest sieciówka, ale nie jestem pewna - mają też kosmetyki, ale jeszcze nie kupowałam.

      Delete
  2. Pomimo ceny gdybym go gdzieś spotkała, to z chęcią wrzuciłabym do swojego koszyka :) !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jakby był polski, to by był tańszy :)

      Delete
  3. Coraz więcej jest sklepów z takimi produktami. Ja mam na osiedlu dwa takie sklepiki, ale nie widzę, żeby cieszyły się szczególnym zainteresowaniem. Chociaż sama kupuję w nich bio ekstrakt z wanilii i różniste mąki.

    Pozdrawiam
    mojebistro.pl

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na osiedlu u mnie był też i upadł, faktycznie nikt tam nie chodził. Kupowałam tam kurczaka zagrodowego i niemieckie bio pasty do chleba, bardzo dobre i dość drogie... Ale sprzedający tam byli nieuprzejmi, na niczym się nie znali i oszukiwali że mają wędliny bez konserwantów. Na pytanie od jakiego to producenta baba ryknęła na mnie : " Od takiego dostawcy!" ( od jakiego???) i nie dziwię się że nie odnieśli sukcesu.
      Pozdrawiam :))

      Delete
  4. Jutro będę na niego polować :)

    nicoolblog.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cytrynowy od nich też jest dobry!

      Delete
  5. Zgadzam się, że wiele rzeczy jest sprzedawanych jako eko, a takie nie są. Trzeba czytać składy, nie etykiety i reklamy. Fajnie, że Ty zwracasz na to uwagę! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trzeba czytać ! Często muszą podać jakąś informację, bo są związani prawem, ale jakoś tak im bardziej pasuje żeby to było maleńkim druczkiem gdzieś... Chwyty i sposoby :)

      Delete
  6. ja za jogurtami czy to bio czy nie nie przepadam w ogóle i nie patrzę na te etykietki;p z wyrobów mlecznych li mleko lubię:) i nie musi być bio:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja krowie to staram się bio, ale trudno kupić więc często też piję nie bio... wolę bio bo krowa może dać do mleka antybiotyki, które dodają do paszy - w zwykłych hodowlach, a bio to czysta natura. Kozie piję zwykłe, bo to są często małe hodowle i wydaje mi się że ono jest bardziej bezpieczne :)

      Delete
  7. Ja uwielbiam jogurty,serki, mleko, biały ser ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja kupiłam sobie dzisiaj kozie mleko :-))

      Delete
  8. Ja też staram się coraz częściej kupować ekologiczną żywność

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja próbowałam zrobić mini -uprawę balkonową ale wyhodował się tylko koperek bio :-)

      Delete