Sunday, 27 March 2016

Wesołych Świąt! Happy Easter!





Jak mijają Wam Święta? Życzę Wam Wszystkiego Najlepszego! Śniegu chyba nie będzie, na szczęście! U nas cały dzień było pochmurno i deszcz padał, ale jest ciepło.
Jestem bardzo zmęczona, ale sernik z ricotty się udał! Robiłam go pierwszy raz i sama wymyśliłam przepis, więc trochę się denerwowałam. Dałam pół kilo ricotty, zamiast cukru  cukier trzcinowy, co dało sernikowi beżowy kolor ale też super smak, 3 jajka i poza tym jak zwykły sernik... Pieczone ciastka - kwiaty nie są moim "best", muszę wyznać, ale to jeśli chodzi o kształt, natomiast w smaku są pierwszorzędne. Kruche ciasto z masłem klarowanym. W środku są niesiarkowane rodzynki z małego tureckiego sklepu i dżem morelowy...

How is your Easter Season going? I wish you all the best for Easter! Looks like it will be not snowing, luckily! Today is grey, murky day here in Warsaw and was raining, but is warm.
I am very tired at the moment, but my cheesecake with ricotta is great! I was making it for the first time and the recipe is my own, so I was a bit nervous with that. I have made this cheesecake with 500g of ricotta cheese, jaggery instead of normal sugar - so it has beige color but the taste is heavenly, 3 eggs, and everything was going on like in the case of any average cheescake, as well...
Crusted flowers are not my best. I must confess, they are not such slim and beautiful as I expected, but this about the shape only. Anyhows, this cookies have superb taste! I used clear butter  and turkish raisins with no preservatives added and put there also apricot jam...

www.the350degreeoven.com/2011/06/pastries-pies/flower-shaped-mini-lemoncurd-tarts/

www.mattadoresit.tumbrl.com







Kwiatkowski  wygrał wczoraj wyścig Harelbeke!


Kwiatkowski is the winner of  the Harelbeke race, which was yesterday!

To na razie! See you soon!


22 comments:

  1. Wesołych Świąt ^^, bo w to, że będą smaczne nie wątpię :) Ps. skorzystaj z okazji, by wypocząć :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję, właśnie już trochę wypoczywam, ale właściwie to zawsze, przed każdymi świętami jestem okropnie zmęczona pieczeniem sernika :-))

      Delete
  2. Happy Easter dear.
    Looks like a great treat.

    The Bandwagon Chic | Instagram | Bloglovin | Snapchat: bandwagonchic

    ReplyDelete
    Replies
    1. Here is the tradition that for Easter must be 3 cakes -cheesecake, shortbread/ "mazurek" and also yeasty panettone cake/ "baba" but I think three is too much :)

      Delete
  3. Wesołych Świąt,u mnie jak zawsze za dużo wpakowałam w siebie żarełka ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aha, bo uwierzę w to, wiedząc już jaki rozmiar nosisz! Chociaż są ludzie, którzy dużo jedzą i zawsze są szczupli, ale ja nie należę do nich :-)

      Delete
  4. Za późno chyba na życzenia, ale mam nadzieję, że Twoje Święta były udane :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja mogę przyjąć takie życzenia, w trybie wstecznym czy jakoś tak :-)

      Delete
  5. kot do koszyka winien skoczyć:D

    ReplyDelete
  6. Just passing by loves.
    Have a great day

    The Bandwagon Chic | Instagram | Bloglovin | Snapchat: bandwagonchic

    ReplyDelete
    Replies
    1. Happy to hear from you :-)
      Have a lovely day

      Delete
  7. Replies
    1. Niegrzeczna kicia, ale ładna :-)

      Delete
  8. Cute post :)
    BLOG M&MFASHIONBITES : http://mmfashionbites.blogspot.gr/
    Maria V.

    ReplyDelete
  9. Nie przejmuj się ciastkami :) Ja kiedyś robiłam pączki i mi się pootwierały podczas smażenia i wyszły takie róże karnawałowe bardziej :) Ale w smaku były ok :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Te ciastka miały być grubsze niż w oryginalnym przepisie, który jest pod linkiem, ale nie aż tak grube! Będę je jeszcze robiła i następnym razem dół zrobię znowu gruby, bo bardzo lubię kruche ciasto, ale te płatki muszę wysmuklić... Tych już dawno nie ma ;-))

      Delete
  10. Spróbowałabym tego sernika z risotto :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sernik wyparował jako pierwszy i już nie istnieje, niestety!:D

      Delete