Saturday, 16 July 2016

Sypialnie, które polubiłam / My favourite bedrooms


Oto dziś, wraz z kotką Claire- Genevieve, która odpoczywa w swojej "jaskini ", chcemy przedstawić Wam nasze aktualne fascynacje w klimacie spania. Jak spać, żeby było wygodnie i miło. Otóż głównie spodobały się nam sypialnie mocno orientalne i śródziemnomorskie,  i jedna tylko jest w starym, poczciwym stylu angielskim.
For today, along with my kitty Claire- Genevieve, who is resting in her "cavern", I am going to show U our actual inspirations and it is all about sleeping. How to sleep comfy and nice? Thus, right now we are under big impression of heavily oriental and mediterranean interiors. As U see, only one bedroom is in the style of old, good England.

Bradbury Wallpapers

Sypialnia w stylu wiktoriańskim. Highlightem jest oczywiście to masywne i wytworne łoże, ale zwróćcie też uwagę na lampy i piękne wzory tapet i dywanu. 
Victorian style bedroom. The highlight is obviously this hefty and fancy  bed, although look also on these lamps and lovely prints on wallpapers and carpet.

www.dickoatts.com
Orientalne, wspaniałe wnętrze, utrzymane w kolorach, które bardzo lubię. Nie wiem czy u nas, w polskim słońcu to by było najlepsze, ale jak sobie wyobrażę, że mam taką sypialnię w południowej Francji, w Hiszpanii, Portugalii albo w Maroku... Piękny ten sufit.
Splendid, oriental interior and colours, which I like  very much. I don't know whether here, in Poland, with our sunlight these colours will be the best solution, rather I am going to dream I own this bedroom in southern France somewhere, in Spain or Portugal, in Morocco... I love this ceiling.

www.see-bee.com

Włoska sypialnia, która chyba podoba mi się najbardziej. Często takie zestawy mebli do sypialni wydają mi się nudne i przytłaczające, ale te są naprawdę piękne. To łoże jest takie cudowne!
This is italian bedroom and I think I like it most. I often consider that bedroom's furniture sets are boring and overwhelming, but not this time. These furnitures are really beautiful. This bed is stunning!

ELLE Decorations UK
To jest piękne wnętrze, ale moja suczka zabierałaby mi wszystko z tego stolika. Wspaniały pokój z old-schoolowymi oknami, które bardzo stwarzają atmosferę, pełno światła i wyobrażam sobie że to Paryż albo Praga.  To jest takie połączenie Europy z wpływami wschodnimi, jak ten kilim na ścianie i nocny stolik, czyż nie. Chciałabym jeszcze zobaczyć cały ten pokój i  inne meble. Mam wrażenie, że ta sypialnia najbardziej pasuje do futra Claire- Genevieve...
Such a beautiful room! But from the other side, I am sure that my dog would crave everything what is onto this table. Splendid room with old-fashioned, huge windows, which are creating georgeous atmosphere inside - full of light... I picture this is in Paris or in Prague. Some eastern influences, like this rug on the wall and coffee table, are mixed with european interior, isn't it. I would love to see also a view of all this room, and rest of the items there. I have a feeling, like this bedroom is perfect matched with Claire-Genevieve fur...

flickr.com

Jestem zachwycona tą sypialnią, ale to kolejny przykład pięknych kolorów, które u nas nie wyglądałyby dobrze. Stąd właśnie moja uwaga na początku, że tylko jedna sypialnia jest angielska, czyli, powiedzmy, północna. Polska jest też raczej północna, i do nas bardziej pasują klimaty skandynawskie czy brytyjskie - tu jest po prostu inne światło i przyroda. Stąd, mimo że naprawdę te wnętrza pokochałam, nigdy bym w Warszawie nie urządziła tak mieszkania, bo to po prostu tu nie pasuje. Znacie ten ból, gdy widzicie " włoski" ogród w Polsce, czy "portugalską" elewację? To strasznie gryzie w oczy, czyż nie. Choć ta szafa sama w sobie, to nawet mogłabym mieć...
I am in the rapture of this bedroom, indeed, although I consider this interior as good example of beautiful colours, which will be not looking good in Poland. As I mentioned before at this post, only one bedroom is british, what means also northern. Poland is northern country too, so I am sure that more proper here are scandinavian and british influences - because of other sunlight and nature, which  is surronding us. Thus, despite of I really loved these interiors, I am not going to arrange my bedroom in Warsaw in this way. Do you know this pain, when you see " italian" garden here, or "portuguese"  elevation- it hurts, am I right? Otherwise, this closet alone... Why not?

26 comments:

  1. Ta we fiolecie podoba mi się najbardziej. I sypialnia kotki :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak, ta fioletowa jest niesamowita! Wyobrażam sobie, że to jest na piętrze w domu, który stoi gdzieś... w Porto, albo, nie wiem, w Bejrucie :)
      Sypialnia kotki też jest mocna :D

      Delete
  2. te łoża z baldachimem:D ach:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Właśnie ja obserwuję że łoże z baldachimem występuje w bardzo różnych stylach, widziałam też staroangielski zamek, nazwijmy to tak, i nawet w nowoczesnych :D

      Delete
  3. Co prawda ja wole styl nowoczesny, ale te są też piękne :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja czasem też lubię coś nowoczesnego, ale generalnie wolę tradycyjne :)

      Delete
  4. The first three bedrooms look so different to what most people have nowadays, but so cool! It feels like you would instantly be transported into another era every time you walk into your bedroom

    http://allure-square.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. I agree, especially the first one - I have it from some site "wallpapers", so is hard to define where the image has been taking, but it seems like a museum... A journey to another era is one of my biggest kid dream :D

      Delete
  5. Sypialnie godne królowej :) Najbardziej podoba nam się styl orientalny indyjski :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To dla mojej kotki, jako monarchini :-)
      Indyjski ja też lubię, ale ostatnio bardzo też arabski w wydaniu północno-afrykańskim, głównie te lampiony i dywany, którymi oni stwarzają nastrój :D

      Delete
  6. Replies
    1. Dla mnie chyba trzecia i czwarta :)

      Delete
  7. Very lovely! I like this so much,

    ** Join Love, Beauty Bloggers on facebook. A place for beauty and fashion bloggers from all over the world to promote their latest posts!


    BEAUTYEDITER.COM
    INSTAGRAM @BEAUTYEDITER

    ReplyDelete
  8. Bardzo podoba mi się sypialnia w stylu włoskim - wygląda naprawdę przytulnie oraz wygodnie, choć nie powiem - łóżko z baldachimem również zrobiło na mnie wrażenie :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja usiłowałam przeczytać, z jakiego drzewa jest ta włoska, ale chyba strona, z której kiedyś wzięłam to zdjęcie, już nie istnieje.
      Łoże z baldachimem jest niesamowite :D

      Delete
  9. Very interesting!!!

    Have a nice evening!
    Photographer Gil Zetbase
    http://www.gilzetbase.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nice to hear from you!
      Nice evening to you, too :)

      Delete
  10. mnie zachwycają takie sypialnie na zdjeciach, do zwiedzania. Sama powyrzucałam ze swojej wszystko.. Stoi zabudowana szafa - zamknięta. ogromne łóżko na środku, ciepły kolor na ścianie. Obok łóżka wieża na spokojne poranki i ksiazka by wyciszyć się przed snem. Pokochałam ostatnio tak uciekać przed wszystkim do minimalizmu ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fazę minimalistyczną też miałam, teraz mi to przeszło i lubię mieć coś solidnego i przytulnego. Mieszkając w bloku niewiele mogę jednak zrobić, bo wiele rzeczy, które mi się podobają nie pasuje do bloków :)

      Delete
  11. Czwarta propozycja bardzo mi się podoba :) Wszystko ze sobą współgra :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak, tylko trzeba mieć mieszkanie z takimi oknami i wysokie :-)

      Delete
  12. Udanego wieczoru dla Ciebie i dla Twojego słodkiego kotka, moja droga ;)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękujemy, kicia jeszcze nie śpi! Dobrej nocy night night :D

      Delete