Tuesday, 29 November 2016

Herbaty jesieni / My teas this autumn


Gdy jesień już  się kończy,  oto nadszedł czas ku opisaniu herbat tych zacnych, które miałyśmy jesienią właśnie - ja i kotka Claire - Genevieve. Kicia bardzo lubi taką atmosferę, jak widzicie, i lubi podkreślić, że stół jest jej.
While autumn is almost gone this it the good time to share with you my teas I currently have or I already finished. Thus, these teas I found very tasty and I would recommend it. The same my kitty Claire- Genevieve, as you see, she is also a massive lover of tea ( and our table, which she considered as her own ).


Miałyśmy na przykład takiego Twiningsa w torebkach, którego dostałam na urodziny. Bardzo mi smakowała ta herbata i na pewno ją kupię jeszcze. To był pierwszy raz, kiedy ją piłam.
This is Twinings black tea in a bags, which is my Birthday's gift. It was really yummy tea and I will purchase it for sure. I had it for the first time.


Lubię żyć powoli, wiem, że to już pisałam, ale to jest dla mnie bardzo ważne. Teraz chcę kupić kilka lalek Barbie albo podobnych. ( Miałam kiedyś jako dziecko lalkę Fleur, ona była podobna i też bardzo fajna, i kiedyś były też Steffi, ale nie wiem, czy jeszcze są). Nawet ostatnio oglądałam je w Auchan. Będę im szyć modne ubranka. Oczywiście będę je pokazywać Wam tutaj.
I like  to live slowly, I know I had been writing it before, but this is so important to me... Actually I have been wanting to purchase a several Barbie dolls, or similar to Barbie. ( I had one doll Fleur as a kid, similar to Barbie and very scrumptous too, and I remember a doll Steffi, but I have no idea is it still in stock). I have seen them at Auchan, these Barbie dolls. I will sew for them and I will make a posts on it here, obviously.



Pogoda jest taka średnia teraz w Warszawie, więc sprzyja domowej atmosferze, herbacie i oglądaniu sportów zimowych w telewizji.  Upiekłam też  babeczki z jabłuszkami z parku, które będą w następnym poście.
Right now we have the weather rather so-so, here in Warsaw. This is convenient for domestic life, tea time celebrating, watching winter sports in tv. I also have baked cookies with mini apples from the park next to my home, I will show U in my upcoming post.



Ciągle jeszcze mam tą bio herbatę z Himalajów, ale niestety kończy się właśnie. Chcę też jeszcze przed Świętami uszyć spodnie piżamowe w stylu japońskim, więc jakby się udało, to też Wam pokażę.
I still have this bio tea from Himalaya mountains, but sadly is ending already. I have been wanting to sew japanese style pajama pants before Christmas. If the result will good I will show you.


Kiedy byłam na bezrobociu, a jednak miałam trochę pieniędzy, bo wynajęłam mieszkanie, wtedy było najlepiej. Przeczytałam tyle książek, spałam, ile chciałam, nigdy nie musiałam się spieszyć. Najgorszy jest brak czasu i zmęczenie!
While I had no job, it was a long time ago, I had had some money, because I was renting my apartment to some people and frankly it was the best time I ever had. I had been reading books, sleeping until midday and I never was in a hurry. I think the most worse thing ever is lack of time and fatique.




To jest czarna herbata Tetley, który był w jakiejś promocji i mama mi kupiła. Dobry był, ale wolę tego Twiningsa. Rano piję jedną kawę w stylu americana ☕, taką nie najmocniejszą i z tłustym mlekiem i potem już nie piję kawy, tylko najwyżej jedną czarną herbatę, a tak poza tym ziołowe, o których będzie kiedyś oddzielnie, albo wodę mineralną i już. Czasem białą albo zieloną, ale na zieloną zaczęłam uważać, bo ona wypłukuje żelazo.
This is a Tetley black tea I had from my mother, who did purchase it with lowered price. It was quite good tea, although I like more this Twinings tea I also had. I usually drink one coffee daily, in the morning, and it's americana ☕ style coffee , not so strong and with whole cow's milk. I don't drink coffee later during the day, but one black tea and herbal teas, and also lot of mineral water. From time to time I use to drink green or white, but I think is important to be careful with green tea, because it could remove iron from your body.



Te czekolady były bardzo dobre. Ja to wszystko dostałam od znajomych, ale widziałam, że one są po około 6 złotych w Carrefourze. Na pewno sobie jeszcze kiedyś kupię taką. Ptasie też lubię, ale sama sobie nie kupuję. Lubię waniliowe, śmietankowe, cytrynowe i kokosowe jest też super.
These chocolates were very good. All of this is the gift from my fellows, but I have seen these chocolates in Carrefour and it costs about 6zł. For sure I will buy it. I too like Ptasie Mleczko, but I am not buying it by myself ( rather). I like most vanilla, creamy, lemon and coconut is also super.






Ptasie trzymam zawsze w lodówce. Chyba nie jest bardzo zdrowe, ale to jest rzecz kultowa, a nie można się pozbawiać kultury. Człowiek kulturalny od czasu do czasu powinien zeżreć Ptasie.
I keep Ptasie in the refrigerator always. Ptasie Mleczko means Bird's Milk and it is very popular and very yummy polish delicacy. I don't know is that absolutely wholesome treat, but this is so trendy to eat Ptasie. So do I!


Byłam też w Auchan i kupiłam tam w jakiejś promocji taki zaparzacz za 10 złotych. Jest bardzo cosy - to słowo niby znaczy przytulny, ale mi się wydaje jednak nie do przetłumaczenia - są takie słowa. Ale pierwszorzędną historią jest też ten Earl Grey Twiningsa. Jest niesamowity, muszę kupić nową puszkę, kiedy ta się skończy.
I bought this pinky infuser in Auchan, because the price was lowered to 10 zł ( very cheap) . I think is very cosy and too I adore this amazing Earl Grey tea from Twinings. I must buy the next box! I like a lot Earl Grey tea in general, and this Twinings one is superb.


I tu możecie zobaczyć herbaty lata:
And U can switch to my summer teas, if you like:

http://www.claireinacave.blogspot.com/2016/08/moje-herbaty-i-ciastka-my-teas-and.html


26 comments:

  1. Those teas look good, and what a lovely cat!

    Raindrops of Sapphire

    ReplyDelete
    Replies
    1. This is perfect for chilly and rainy afternoon, tea, cat and central heating :)

      Delete
  2. No tak, ptasie jest kultowe. Czytałam ostatnio książkę o PRL-u i Wedel to naprawdę tradycja! Dłuuuga.
    Świetnie ci się kot rozwala na stole. Mój robi to samo, futro fruwa wszędzie :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. U sąsiadów też jest kot, i jak tam byłam, to też leżał na stole... I sąsiadka mnie pyta, czy mi to nie przeszkadza, lol! One lubią tak :-)
      Futro ostatnio znalazłam w piekarniku i w lodówce. Koło fabryki Wedla kiedyś mieszkałam i wieczorem ulice pachną gorącą czekoladą :-)

      Delete
  3. Ja również jestem fanką dobrych herbat, z Twiningsa lubie bardzo Lady Grey i Orange Earl Grey :-)Na śniadanie jednak wybieram mocną Pu-erh :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pu- erh jest ciągle przede mną, Orange Earl Grey chyba miałam i też była bardzo dobra, to prawda :-)

      Delete
  4. Widać, że Claire - Genevieve bardzo lubi leżeć na stole, a może ją kusi zapach herbatki, który właśnie tam najbardziej jest wyczuwalny? :) Nie znam tych gatunków herbat, uwielbiam rooibos, zieloną i białą, a także ziołowe. Ostatnio rozsmakowałam się we wspaniałych herbatach Green Hils ( marka własna Biedronki ) - ogrom rodzajów i smaków, wcale nie odbiegających od tych ekskluzywnych, sypanych. Polecam spróbować, jestem pewna, że Ci zasmakują :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak, też tak myślę, że zapach herbaty na nią działa... Najpierw wącha to, a potem od razu tak się kładzie na plecach i usypia. Może ma coś w tym kierunku... Rooibos też bardzo lubię, ale naprawdę tak mam, że ciągle od kogoś dostaję herbatę i nawet już sama nic nie kupuję, bo i tak mam za dużo. O tych z Biedry słyszałam już, ale nie mam tu Biedry, jak się natknę, to kupię też :D

      Delete
  5. Very interesting post ) Thanks for sharing)
    http://beyoutiful.com.ua

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nice to hear from you Viktoria :-)

      Delete
  6. Replies
    1. My cat is very strict if it comes to talk about the table :)

      Delete
  7. Thank you :D You must try :D Have an amazing results :D

    Super interesting, dear! I didn't know this cat food brand but sounds interesting :D Super informative post as I like :D

    NEW OUTFIT POST | Thinking Out Loud.
    InstagramFacebook Oficial PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    ReplyDelete
  8. I love this blend of tea! Such lovely pictures!!!! This post is absolutely stunning!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Indeed, this is so ymmy tea, I love it too! I' m glad you like these pics :D

      Delete
  9. babeczki z jabłuszkami? brzmi pyyyyysznie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. to był eksperyment kulinarny, który się udał :-)

      Delete
  10. Ha ha ha!!! I love this cat! Cool!
    Have a nice day,
    Natallia
    www.genevainspiration.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. She is amazing, isn't she ? I love her too :-)
      Have a lovely day, Natallia :-)

      Delete
  11. Great post)
    http://beyoutiful.com.ua/

    ReplyDelete
  12. Cute post!
    Have a nice week-end!
    Gil Zetbase
    http://gilzetbase.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm glad you like it!
      Have a lovely weekend too :-)

      Delete
  13. I love to drink tea. Thank you for sharing these recommendations:)
    those sweets also look lovely!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This stuff is very useful in winter... Especially a few weeks ago, while the weather had gotten so chilly ( North Pole almost)! Luckilly is warmer now :)

      Delete