Tuesday, 31 January 2017

Kosmetyki zimy i piosenka / Wintry beauty stuff and a song



Właściwie teraz w mojej duszy nie ma rock' n' rolla, kiedyś to tak, ale jednak o wiele bardziej serce me ukojone jest pośród muzyki rythm 'n' blues, soul, czy czasem jakiś chillout, ale to nie zawsze... Ten song kocham i wersja 2009 jest też boska. Naprawdę trudno zaśpiewać tę piosenkę lepiej niż pierwsza wersja. Ona jest geniuszem! To jest najlepsza droga, to wykonanie, powiedziałabym, że w myśl zasady less is more...

I tell you that in my soul is no rock and roll right now, even if I had been liking it when I was younger. Actually my heart goes with rythm and blues, soul or some chillout from time to time. I really love this song by Vanessa Paradis and I  think that version from 2009 is also divine, like the version, she performed as a teenager. For sure it must be difficult to sing that song better than before, so I consider her as a genius. This  is the best  way to perform it again - like the proverb "less is more" ...


💗💗💗

 Teraz będzie coś, co wydaje się kiczowatym kiczem i raz jeszcze kiczowatym, ale tylko opakowanie, bo sam produkt jest  naprawdę rewelacyjny. Oto maseczka Kleopatra firmy Dermaglin, którą kupiłam w Auchan .
Guys, it is looking very kitschy, isn't it? The packaging is indeed kitschy, very kitschy, although it is been that superby good as kitschy it looks. Extremely marvellous product is inside that kitschy sachet . The face mask Kleopatra from Polish brand Dermaglin, which I have bought in Auchan one day.


Skład tej maseczki tak mi się spodobał, że a) pojechałam i kupiłam jeszcze kilka Kleopatr, b) przepiszę dla Was ten skład ( obie odpowiedzi są prawidłowe). Więc oto ten skład: Kaolin Clay, Aqua, Hydrolyzed Silk, Mel, Rosa Canina, ( Jojoba) Seed Oil, Dehydracetic Acid.

I have to admit, that I have been liked that ingredients list very much, so a) I went again for a few new "Kleopatras", b) I shall tell you that ingredients ( the answers are both good ). Here we go with that: Kaolin Clay, Aqua, Hydrolyzed Silk, Mel, Rosa Canina, ( Jojoba) Seed Oil, Dehydracetic Acid.

Jest jeszcze taka maseczka dla facetów, nie nazywa się wtedy Kleopatra, ale skład jest też bardzo dobry. Też tej firmy Dermaglin, która jest z  miejscowości Stara Biała. Mają różne certyfikaty i medale. Zarówno Kleopatra jak i wersja dla facetów kosztują około 7 złotych i uważam, że warto tyle dać.

I noticed also similar mask for men, the name is not "Kleopatra", although the ingredients list is the same very good. This brand Dermaglin is from Stara Biała in Poland and they have several certifications and medals. I find both the mask Kleopatra and the men's version very worthbuying - the cost is about 7 złotych, but I am sure the product is worth the price.



2😞😞😞

Inna rzecz, którą wtedy kupiłam, ale która nie okazała się fajna to szampon Tołpy. Okazało się że ma PEG! Nie zużyłam go i dałam go na płyn do prania w pralce, bo czytałam, że NotCopyACat tak robi. No, metoda jest dobra, potwierdzam! Mój dywanik łazienkowy był jak nowy po tym praniu. Do niczego innego ten szampon się nie nadaje - oto jest moja opinia. Dodam, że ten zapach granatów, który miał być jego zaletą jakoś tak, nie wiem, widocznie coś jest żle z moim zmysłem węchu, ale jakoś tak czułam intensywny zapach o nazwie "zielone jabłuszko"... Nie miałam pojęcia, że granaty też tak pachną!
I have bought also a shampoo during that shopping in Auchan, from Polish brand Tołpa. That is a whole new story! I mean to say, that product is spooky... It turned out to be really not good. It has PEG! I had decided to stop using it, and I got this shampoo as a washing "powder", because my blogger fellow NotCopyACat inspired me to do this. I must say, this method is very good! Mine bathroom rug is like a new one after washing in that Tołpa shampoo. And I consider this product as good only for washing bathroom rugs... That's my opinion! Additionaly, I have to say, I have terrible problem with my  sense of smell! What's going on ??? I feel the scent " pomegranate" as very intensive, heavy scent known as " green apple" - I am sure you know what I'm talking about... I had no idea before, that pomegranates have the scent " green apple". Good to know that, lol !




3💚💚💚

Więc poszłam do Rossmanna i kupiłam szampon Alterry, który jest i tańszy i lepszy. To jest jeden z lepszych, które miałam, nie ma SLS/SLES ani PEG, na pewno stale będę go kupowała. Już kupuję Alterry Kawa i Bio-Guarana a ten jest Bio- Papaya i Bio- Bambus.
In this situation, I simply went to a Rossmann store for a new bottle of shampoo. I purchased Alterra one, which is better and cheaper than the one I was describing above. You cannot find any SLES/ SLS or PEG there and I want to say, that Alterra shampoo is among the bestest I ever had. Usually I am buying Coffee and Bio Guarana from them, and for this time it is Bio Papaya and Bio Bamboo.


4💓💓💓

Przekonałam się też do miceli, więcej nawet, stałam się zagorzałą fanką ich, odkąd zdecydowałam się wypróbować wodę micelarną z arganem Garniera. Rzeczywiście, to tak pierwszorzędnie usuwa makijaż i pielęgnuje, że od tej pory już zawsze będę to kupować, i  inne micele Garniera itd... Wcześniej jakoś nie mogłam się przekonać, bo widziałam dziwne składniki w wielu micelach, PEGi, no ale wszędzie coś może być... Te Garniera mają całkiem dobry skład.


I've changed my mind and turned to micellar waters, because earlier I was not a big fan of it. I have been using this Garnier micellar water with an argan oil, and the result is I am becoming a massive lover of it. I have to admit, this water superby removes makeup and also is a lovely treatment for my skin. I will repurchasing, naturally, and I have to give a try  others Garnier micellar waters... In the past I had worried about ingredients in micellar waters, from time to time I was noticing something like PEG while I had taken my time in the store for reading the labels... From the other hand, dangerous ingredients could be in every product in our modern times... These from Garnier seem to be free from that.

5💟💟💟

Kupiłam znowu włoskie mydło, tym razem gruszkowe. Jak zawsze, jestem bardzo zadowolona. Te mydła są niby drogie, ale taka kostka jest większa, a przede wszystkim one są bardzo dobre. Miałam już różane i cytrynowe, też są wspaniałe.
I bought this Italian soap again, right now is a pear one. However, I am very glad of this soap. You can say, that these soaps are more expensive than others, but firstly, the bar is bigger than usual, and also the product is undeniably very good. I owned already lemon soap from them, and rose, too. Those were the same gorgeous.



6😃😃😃

To jest tonik polskiej firmy AA z olejkiem babassu i avokado. Jest trochę inny niż zazwyczaj tonik, bo ta konsystencja jest bardziej żelowa i trochę trudniej się go aplikuje, ale przynosi świetne efekty. To jest coś takiego, jak słynna pielęgnacja olejami... Wydaje mi się że ten tonik jest niedoceniany i naprawdę go polecam. W Rossmannie one były poniżej 10 zł, chyba 7,99 jako "cena na do widzenia", a w Auchan około 11 zł. Skład jest bardzo dobry, nie ma w nim wielu okropieństw, nie ma PEG i parabenów, barwników, nie pachnie.

Here is my tonic from Polish brand AA, with babassu oil and avocado. The consistency is a bit different than these we are accustomed to, because it is more like a gel, so maybe is not very easy to apply it onto a face. But when it comes to talk about the effect... Marvellous effect! I have the impression, that this product is underestimated, so I want to recommend it. I saw at Rossmann it costed less than 10 zł -as the good-bye price- and at Auchan I noticed the price about 11 zł ( cheap). The ingredients list is very good, free from many spooky things, like PEG, parabens, dyes, and it has no scent.



7💙💙💙

To jest moje niesamowite odkrycie z Rossmanna. Dezodorant bez soli aluminium, całkiem dobry i niedrogi. Kosztuje mniej niż 20 zł, nie pamiętam dokładnie. On jest na bazie alkoholu, ale osobiście nie widzę w tym problemu. Ten zapach to jest taki jakie ja bardzo lubię, taki apteczno - ziołowy, bardzo intensywny - szałwia! Jeśli ktoś lubi takie babcine klimaty, to jest warte kupienia! Teraz mam w planach wypróbowanie jeszcze dwóch, które są sporo droższe, ale ten będę kupowała na pewno!

This deodorant is my amazing discover form Rossmann. It does not contain aluminium salts , and is quite good, and not pricey. The price is lower than 20 zł, I don't remember exactly. The basic thing is  alcohol, but as far as I'm concerned it does not matter. I really like this kind of scent - absolutely old- fashioned, granny , I can describe it also as intensive herbal -drugstore scent.  Bio sage and jojoba! Right now I'm about to buy two new deodorants, much more pricey ones, but I will repurchase this one,  because is worth buying.


8🌓🌓🌓

Krem na noc dla dojrzałej skóry, który jest chyba polską wersją tego, który ja miałam jako niemiecki i że go nie ma w Polsce. Sama już nie wiem, cena jest podobna, wygląda tak samo w środku, ale niemiecki nie nazywał się Triple Action... Ale to chyba jest to samo, bo oba są z soją. To jest niby dla 50-tek, ale w okolicach 40-tki jak ktoś jest, też daje całkiem fajny efekt.
Let's talk this night cream for mature skin. I think it is Polish version of the cream I had some time ago.... I had very similar, and the seller told me this is a German cream with soya, and this one I got lately is also with soya. I am not sure, the packs are absolutely similar, and the price, although that German one had not the name Triple Action. Anyhow, the product is recommended as 50+, but if you are younger it is also very good.



9😨😨😨


Jakoś tak dziwnie się układa ta historia z olejem kokosowym... Nie chciałabym nikomu pogorszyć nastroju, bo wiem, że ma wiele fanek, ale niestety, dowiedziałam się że on jest niedobry, i to mówił jakiś profesor... Że kokosowy jest najgorszy z wszystkich roślinnych, ma bardzo dużo nasyconych kwasów tłuszczowych, które są bardzo niezdrowe. On wszędzie jest, jako coś takiego ekstra, i ludzie myślą, że robią dobrze dla zdrowia, a to kolejna zmyła... Osobiście zużyłam jesienią jedno nieduże opakowanie w kuchni i to nowe to już jest jako balsam do ciała. Jest nawet w porządku jako balsam, ale w ogóle to nie będę kupowała już tego, po co mam sobie wcierać te kwasy nasycone ?

I must say, this is a weird story... Coconut oil is so popular, many people are absolutely sure, that this oil is so wholesome and have been using it with deep faith, that they do something very good for themselves and their families. And I have  read not so long time ago, that some university profesor considers it as the worst among plant oils. He said it is known that coconut oil is full of saturated fatty acids, which are absolutely not good for a human health. I had one pack in  the autumn, but since I know it, I will use coconut oil  only as a body balm. I found it even good as a balm, but from the other side, I don't want to rub in my skin any saturated fatty acids... So when the jar will  empty, I will  end my coconut oil story.





20 comments:

  1. U ciebie jak zwykle Bardo ciekawe kosmetyki, które z chęcią obejrzałam :-)
    Zaciekawiłaś mnie tą maseczką :-) Rzeczywiście opakowanie jest takie, że nie zwróciłabym nawet na nią uwagi ;-) A jednak nie warto oceniać po opakowaniu, warto czytać składy, a ten tutaj jest naprawdę fajny!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Opakowanie jest raczej koszmarne, ja właściwie szukałam jakiejś nowej z glinki i moje oko zawisło na tej męskiej, gdzie opakowanie jest w porządku, a potem odnalazłam wersję dla kobiet. Teraz muszę kupić już nowe zapasy! Rzadko się zdarza coś z tak dobrym składem :-)

      Delete
  2. Wow, ależ wersja Joe Le Taxi! Piękna. Cieszę się, że sprawdziła się u ciebie metoda zużywania kijowych szamponów jako płynów do prania :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja bardzo lubię tę wersję i bardzo mi się też podoba jej suknia i buty. Jestem bardzo zadowolona, że poznałam tą metodę, też dlatego że zawsze mi się przeterminowuje psi szampon, bo rzadko ją kąpię. Mam też ten szampon Baby Dream z Rossmanna, ale jeszcze nie używałam :-)

      Delete
  3. Косметикой "Nivea" пользовалась когда-то. А вот кокос не люблю вообще, в любом его проявлении.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Я инагда люблю покупать Nivea. Кокос я толко люблю печенье а например молоко из кокоса дла меня кажется што там есть металлический вкус... :)

      Delete
  4. Replies
    1. I am glad knowing your opinion :-)

      Delete
  5. Wow, she sings that beautifully! I love the softness sound of it. Adorable doggy!

    Raindrops of Sapphire

    ReplyDelete
    Replies
    1. I agree wholeheartedly and thank you for the dog compliment :-)

      Delete
  6. Thanks for interesting and informative post)
    Have a nice weekend)
    http://beyoutiful.com.ua

    ReplyDelete
    Replies
    1. I am glad you like it :-)
      Wish you gorgeous weekend too !

      Delete
  7. A very interesting post !!! Thank you for your comment on my blog!!! 👌👌👌💚💚💚

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nice to hear from you, Carolina!

      Delete
  8. I would love to try that Italian soap!
    It looks so cute :))

    akiko
    www.akikohiramatsu.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. I have already finished it and I will repurchase :-)

      Delete
  9. Stunning post!
    Have a nice week-end!
    Gil Zetbase

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much, Gil!
      Have a great weekend, too :)

      Delete
  10. Your blog is beautiful !!! I would love to see you on my blog !! Happy day!!!
    👌👌👌💚💚💚

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you very much! Your blog is also beautiful :-)
      Have a nice day, too!

      Delete