Sunday, 12 February 2017

Moja lalka Ingrid #1 / My doll Ingrid #1



Znajcie historię lalki tej! Dziś Ingrid przedstawiam Wam - oto lalka - hipster.  Mieszka w USA, rzuciła studia artystyczne i włóczy się po Arizonie i Kalifornii swoim starym RV. Zarabia na życie tłumaczeniami literatury i sprzedaje zdjęcia przyrody. Nie jest rebeliantką ani nikim bardzo zbuntowanym, raczej swego rodzaju marzycielką, a jeśli mówimy o interesach, jest typowym wolnym strzelcem. Jej styl jest umocowany we wspomnieniach z lat grunge, ale uzupełniany nowoczesnymi wpływami. Lalka Ingrid nie jest Barbie, szczerze mówiąc dziecko znajomych mi ją dało, bo jej nie chciało. Nawet nie wiem jaka to jest lalka ( to ja nazwałam ją Ingrid), ale ma płaskie stopy i może stać, w odróżnieniu od tańszych Barbie, i zgina ręce. Ma jednak dość sporą głowę, co jest pewnym utrudnieniem, kiedy projektuje się dla niej ubrania. (Mam jeszcze drugą lalkę, ale to będzie oddzielnie...) Trudno jest mi pracować przy tym projekcie, bo kicia Claire-Genevieve nie bardzo pozwala mi zajmować jej stół - jak wiecie, ona myśli, że to jest jej terytorium. Koncepcja  zasadnicza przy tworzeniu tej kolekcji opiera się na wykorzystaniu materiałów z recyklingu. Wykorzystywane są również istniejące ściegi, które niejednokrotnie kreatywnie aranżowane są w nowatorski sposób, co wpływa na mniejsze zużycie prądu, gdyż szyje się szybciej.


Guys, listen to the story I  want to tell you! I am going to share the story of my doll Ingrid, who is a hipster. She is also a very artisan person, she has been studied art, but she decided not to continue her life at the university camp, and she has turned to spend her lifetime in an old RV, wandering through California and Arizona all the time...  Ingrid is not a rebel one, she is rather an independent dreamer and a free lancer, if it comes to talk about bussines. She lives in the US. Her job is, that in the evening she is translating a literature, and, additionaly, she sells her photos of a  wild nature. I find her style as very personal, overall the base is from beloved grunge old times, although Ingrid is very keen on a new trends in fashion, so  her closet is full of new inspirations as well... She is not a Barbie doll, and frankly I even do not know what sort of doll she is. I have the doll from my fellows kid, who did not want her anymore. I gave her this name Ingrid, and right now I am working hard because she has not clothes, shoes or anything. Her head is big and is not easy to sew for her because of that! I own also another doll ( which head is smaller), but this  is a whole new story. I am in a trouble because of my kitty Claire- Genevieve, who is in the habit of attacking me, whenever I sew. Seems she is very angry with me... The collection I am making is inspired by the recycling movement and culture. So I appreciate those stiches, which are already made. This is  energy and time saving as well! I hope Claire- Genevieve will allow me to finish my project!


Czapka/ Beanie :  rękaw swetra, vintage/ vintage sweater's sleeve
Bluzka/ Shirt : ona w tym była/ she was in it
Spódnica/ Skirt : dół starej sukienki Neckermann/ bottom of old Neckermann dress
Pasek/ Belt: wstążka vintage/  ribbon vintage



To jest właściwie nowa skarpetka, która została sama bez pary, ponieważ suka skradła mi drugą.
This sock is rather a new one, but the second one from that pair is stolen by my dog.





czapka/ beanie : kawałek starego swetra i pompon ze starego kapcia / a piece of my old sweater and the pompom is from  my old slipper
sukienka /dress: kawałek rękawa ze sterj bluzki Bon Prix/  part of the sleeve from my old Bon Prix shirt
miś polarny /polar bear:  vintage /vintage
talerz/ plate: góra z opakowania jogurtu / top from a yoghurt packaging
tarta migdałowa /almond sweet tart:domowa / homemade


Z tej skarpetki uszyłam spódnicę ale jest jeszcze nie całkiem skończona, najmniejszy kawałek jest do projektu o nazwie patchworkowy kocyk, a z części, która miała najwięcej ciemnego koloru uszyłam suknię na chłodniejsze dni w Arizonie...
I made a skirt from this sock, but is not completely done, and the smallest piece is for my project of a patchwork blanket. Look at the dress I have already done from the darkest part of it. That will be quite good for chiller days in Arizona, don't you.




www.hoteldealchecker.com
Składamy Wam najlepsze życzenia z okazji świąt  Walentynkowych! Następny  post napisze kotka Claire-Genevieve, bo to będzie Międzynarodowy Dzień Kota...
We wish you all the best for The Saint Valentine's Day ! And the next post will be written by the kitty Claire- Genevieve, because The International Cat's Day is upcoming...

30 comments:

  1. Such a lovely post! Have an amazing new week.

    Bloglovin
    STYLEFORMANKIND.COM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much! Have a gorgeous new week too :-)

      Delete
  2. Lol :D Ale ta sukienka ze skarpetki super wygląda :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Miło mi, iż mój projekt haute couture zyskał uznanie w Twych oczach :D

      Delete
    2. :D Houte couture jak się patrzy :D
      A, i bardzo lubię tę piosenkę RHCP :)

      Delete
    3. Najpierw miała być "Scar tissue", ale doszłam do wniosku, że to będzie już zbyt śmieciowo ha ha :)

      Delete
  3. Приятная музыка... Женевьева очень серьезная кошечка! Тоже любила шить и вязать на куклу, лет до 18 этим занималась. А через три года появилась живая кукла и стала шить, вязать и играть уже с ней:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Женевева мая инагда беспокойна потому что она думает что я забираю стол... Живая кукла это не Нюша ?

      Delete
    2. Дочь! За некаторое время она будет хотеть тоже шить :-))

      Delete
  4. Wonderful post!
    Have a nice week-end!
    Gil Zetbase

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nice to hear from U!
      Have a great weekend, too :-)

      Delete
  5. what a lovely post my dear
    the cat is so cute <3
    simply love it!
    lovely :)
    take a look at my new YouTube Video HERE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you a lot Amely!
      My cat is very vivid, while I sew and I am afraid she could hurt herself or something :-)
      I am going to check your video :D

      Delete
  6. Świetnie ubrałaś laleczkę :))
    Kotka jest super!
    Pozdrawiam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. To dopiero początek, ona nie ma butów i chcę jej uszyć dżinsy, ale mam bardzo mało czasu... Kicia mi wszystko utrudnia :-):D

      Delete
  7. Świetna ta laleczka i bardzo fajnie ją ubrałaś! Przypomniałaś mi, jak sama kiedyś tworzyłam ubranka dla lalek i im mniej było wtedy możliwości, tym więcej zabawy :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No właśnie, to wspaniałe tak wymyślać, ja już mam pomysł jak zrobię jej sandały... Ja w dzieciństwie jakoś nie miałam w tym kierunku, ale teraz mnie wzięło :-)

      Delete
  8. I find it so adorable that your doll has an entire history :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. She has, although I think she needs some hubby :-)

      Delete
  9. Wonderful post! So interesting!
    Have a good day!
    www.recklessdiary.ru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you very much, Anya!
      Have a great day, too :-)

      Delete
  10. Fajna ta lala i ubranie bardzo pasujące do jej opisu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wczoraj podczas meczu Legii z Ajaksem uszyłam jej jeszcze torbę i top i kilka jeszcze rzeczy :-)

      Delete
  11. A great entry, I love your blog !!! happy day!!!
    💚💚💚

    ReplyDelete