Saturday, 1 August 2015

My Blueberry Nights - Inauguracja kącika DVD




Już kiedyś chciałam mieć taki kącik i teraz nadszedł ten czas. Na początek wybrałyśmy z kicią Claire " My Blueberry Nights". W polskim przekładzie ten tytuł był jako  "Jagodowa miłość", moim zdaniem bez sensu. To sugeruje że to będzie jakaś komedia romantyczna a ten film jest bardziej ambitny. Zawsze jak przetłumaczą  tytuł filmu to jest zupełnie coś innego niż w oryginale i jest beznadziejnie. To jest film nie o jagodach i że się kochają tylko bardziej to opowieść o Ameryce, taki film trochę socjologiczny trochę kino drogi i ludzkie historie. Te noce blueberry to dlatego że akcja toczy się głównie  w różnych nocnych barach i kasynach w wielu miejscach w Ameryce. Pojawia się tam motyw ciasta z jagodami ale dla mnie to jest bardziej o nocy, o tym jaki jest kolor nocy, taki jagodowy. Kiedy noc żyje i ludzie nie śpią. To też jest takie amerykańskie, jak wytarty slogan że Nowy Jork to miasto, które nigdy nie śpi. Trochę wytarte ale wyszło raczej jak evergreen, a może ja po prostu lubię kino drogi... Natomiast ciekawe jest odwrócenie schematu, bo to historia pary ludzi, którzy jeszcze nie wiedzą czy chcą być razem. I to kobieta wyrusza w świat, a facet piecze ciasto i czeka na nią w Nowym Jorku.
Bardzo podoba mi się w tym filmie Natalie Portman i Rachel Weisz, to świetne role, a Jude Law wypada trochę bezbarwnie na ich tle. Główną rolę gra Norah Jones no ale ona nie jest aktorką tylko piosenkarką, jeśli mogę tak to określić, bo ona nie jest gwiazdą pop. Ja bardzo lubię Norah Jones i kiedy ten blog był nowy i prawie nikt jeszcze tu nie przychodził wstawiłam jej piosenkę. Po prostu dusza amerykańskiego Południa...

http://www.claireinacave.blogspot.com/2014/10/tennessee-waltz.html




10 comments:

  1. Ciekawy taki kącik..
    Kiciuś uroczy :)

    ReplyDelete
  2. Nie sięgałam nigdy po ten film, bo tak jak piszesz, myślałam, że to kolejna komedia romantyczna. A jednak widać warto sięgnąć.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Warto ;-) To jest jeden z tych, które obejrzałam więcej niż raz :-)

      Delete
  3. ogladalam, bardzo fajny:)
    claire slodko lezy:)

    ReplyDelete
  4. a ogladalyscie 360.polączeni?
    tez super film:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie, tego jeszcze nie, ale skoro mówisz że super to zaproponuję Claire ;-)
      Ona najbardziej lubi animowane dla dzieci wtedy naprawdę ogląda! Na YT widziałam też dużo filmów że kot ogląda sport.

      Delete
  5. Nigdy nie oglądałam tego filmu, słodki kotek. :)

    ReplyDelete
  6. Świetny film o Stanach, polecam :D

    ReplyDelete