Saturday, 29 August 2015

Na zakupy z torbą vintage



Tym razem byłam na zakupach z niebieską torbą po babci, oryginalną z lat 60/70! Czasem noszę też w niej freesbee na spacery z suczką, ale suczka niespecjalnie lubi freesbee... Zakupy są bardzo spożywcze i może coś z tego też kupujecie lub też moje zakupy będą inspiracją.

1.) Żarcie dla Claire - Genevieve : Oczywiście, to z tych supermarketowych, ale jak pisałam, teraz oszczędzam. Poza tym Ernest, którego wcześniej miałam przeżył 20 lat na takim żarciu i nigdy nie chorował. Jak to zazwyczaj bywa, C - G zjadła trochę i potem patrzyła na mnie jak na nienormalną, kiedy jej nakładałam. C-G żąda w każdym tygodniu nowego smaku!



2.) Fajny sos do ryby z patelni grillowej: Zazwyczaj takie sosy mnie rozczarowują, i tylko ten mi naprawdę smakował. Jest niby do spaghetii, ale ja go dałam do ryby otocznej w mące i z patelni grillowej. Z boku stoją zielone oliwki, bo jeszcze były do tego wkrojone.


3.) Ziarno ciecierzycy: Najpierw się je gotuje a potem podpraża w piekarniku. Zdrowe i bardzo smaczne! Jeszcze się nigdy nie odważyłam na tyle aby upiec ciasto czekoladowe z mąki ciecierzycowej, nie sądzę aby to kiedykolwiek nastąpiło, ale taka po prostu, uprażona, jest bardzo wskazana!


4.) Popularne muffinki Dr. Oetker: Wydawać by się mogło że takie muffinki są beznadziejne albo bardzo przeciętne, ale ja odkryłam że do nich daje się olej a nie masło czy margarynę. Są bardzo dobre właśnie dlatego że wyczuwa się ten olej i to jest zdrowsze niż masło. Nie są bezglutenowe ani nic takiego, ale właśnie tradycyjne i łatwe do zrobienia.


5.) Etiopska kawa mielona eko i fair trade: Jestem zachwycona tą kawą, od dawna chciałam kupić kawę etiopską, a ta jeszcze ma oznakowanie bio ( listek unijny) i jest fair trade, czyli zysk idzie do plantatora, który, jak to w Etiopii bywa, nie jest bogaczem - tak można przypuszczać.


6.) Super smaczny batonik owsiany: Te batoniki są produkowane przez polską firmę "Ania" z Krakowa. Baton crunchy owies for Life ! W składzie jest łam waflowy 50% z mąki owsianej, płatki owsiane 30%, syrop ryżowy, cukier, tłuszcz kokosowy, mleko w proszku. Szczególnie odpowiada mi ten syrop ryżowy, który wyczuwa się w smaku, połączony z tłuszczem kokosowym. Wyśmienite batoniki !!!



7.) Jogurt ekologiczny naturalny: Nie przepadam za jogurtami smakowymi, wolę naturalny. Czasem mogę kupić jakiś smakowy, ale na pewno nie taki owocowy z syropem glukozowo-fruktozowym. Ten jest bardzo dobry, ma logo unijne bio i jest ze śmietanką. Przez to jest pyszny ale trochę tłusty. Nie zmienia to faktu że stał się od razu moim ulubionym! Miałam jeszcze od nich chyba wiśniowy ale naturalny zdecydowanie bardziej mi odpowiada.


6 comments:

  1. Muffinki jednak wolę robić własnoręcznie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja własnoręcznie jak robię to najczęściej słone, wytrawne muffinki :). Te mam zawsze w domu na wypadek nagłych gości, bo rzeczywiście błyskawicznie się je robi i są smaczne :D

      Delete
  2. Muszę spróbować ciecierzycy - raz jadłam chyba w wegetariańskim kebabie w Niemczech, ale nie jestem pewna :p

    ReplyDelete
  3. Bardziej polecam Ci taką suchą niż z puszki - moim zdaniem jest o wiele lepsza :D

    ReplyDelete
  4. Bardzo ciekawe zakupy! zainteresowałaś mnie tà ciecierzycą!
    A taka siatka vintage to skarb :-)

    ReplyDelete
  5. Mam jeszcze drugą podobną ale już taką bardzo hipsterską, nie do wszystkiego pasuje :-)

    ReplyDelete