Saturday, 10 January 2015

Allez y, France !




France, I stay with You! I stay for tomorrow and forever. Always in love with France and always against violence!
Je t`aime France, je adore Liberte... I know Paris for long time and I keep this town in my heart!
Allez, France! God bless You :) Allez!!!


www.freemages.co.uk


Francja jest dla mnie bardzo ważna. Mam tam rodzinę, ale przede wszystkim ten kraj wiele mnie nauczył i bez kultury francuskiej nigdy nie byłabym sobą. Może nawet jestem kimś w rodzaju patriotki francuskiej, chociaż nigdy tam nie mieszkałam, ale dla mnie to najlepszy kraj w Europie. W dzieciństwie w wakacje zawsze bawiłam się z kuzynką z Paryża i tak się zaczęła moja fascynacja tym cudownym krajem.




4 comments:

  1. Fajnie :)
    Francja to bardzo ciekawy kraj :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja jeżdziłam trochę po Francji "stopem" :D

      Delete
  2. Nie znam jęz. francuskiego,chociaż miałam go przez rok w szkole średniej,niezbyt byłam uwazna na tych lekcjach. Ale lubię i cenie francuską literaturę,muzykę,film.
    Zachwycam się B.B. i W.Hugo,Giną Lolobrigidą, Philipem Gherardem ,Simone Signoret ,J. Gabin., że nie wspomnę o trzech muszkieterach. Chciałabym zobaczyć Paryż i Sekwanę.

    ReplyDelete
  3. Ja rok się uczyłam na studiach, ale zajęcia były o 8 rano... Umiem liczyć do 20 i czasem rozumiem jakieś słowo. " Allez!" to się nauczyłam w Paryżu, to znaczy "Idż!" czy "Naprzód!" i jak się jedzie samochodem to tak wołają :)))
    Ja teraz zachwycam się poezją G. Appolinaire`a, malarstwem impresjonistów, architekturą Paryża, cave-art z Lascaux, i też ten film "2 dni w Paryżu" jest super. Reżyserką jest J. Delphy ( "Biały" Kieślowskiego, "Before sunrise") to taka bardzo ironiczna komedia socjologiczna o paryskim stylu życia, niedawno oglądałam na DVD...

    ReplyDelete