Monday, 12 January 2015

Postanowienia noworoczne 2015







Mam kilka postanowień, którymi chcę się podzielić. Po pierwsze, muszę odnowić mój angielski. Kiedyś znałam angielski lepiej, skończyłam liceum z rozszerzonym angielskim, po studiach jakiś czas dorabiałam tłumaczeniem tekstów, nieraz były to naprawdę trudne teksty z zakresu budownictwa albo prawa bankowego, ale tłumaczyłam tylko z angielskiego na polski. To w pewnym sensie mi zostało - dobrze rozumiem, nawet dziennikarzy w CNN, którzy mówią szybko i nawet  moja znajoma po amerykanistyce nie zawsze rozumie. Ja też nie zawsze, ale generalnie nie jest żle. Jak oglądam BBC to rozumiem od razu wszystko. Natomiast fatalnie robi się kiedy to ja mam mówić czy pisać bez przygotowania. Oczywiście dogadam się, ale robię błędy, które potem widzę i których absolutnie nie powinnam zrobić. Czuję się jak wpuszczona w mgłę, uciekają mi słowa i składnia, rzeczy, które znam, ale zapomniałam. Zaczynam się wkurzać i nie mówię płynnie. Oczywiście, jeśli sobie wcześniej przygotuję wypowiedż, albo miałabym czas coś napisać w spokoju, poradzę sobie, ale chcę mówić naprawdę płynnie, a wszystko mi się chrzani.
Druga rzecz to odnowienie umiejętności robienia na szydełku i na drutach oraz szycie. W dzieciństwie w szkole uczyłam się  i mama mnie uczyła, ale potem nigdy nie zajmowałam się tym a teraz  jakoś bardzo chcę zrobić sobie coś na szydełku albo na drutach.
Trzecia sprawa to kurs rysunku. Nie wiem czy się zapiszę, ale widziałam w supermarkecie poradnik, wydawał się niegłupi i nie wiem czemu go nie kupiłam. Kupię sobie coś takiego i spróbuję.

Pierogi z soczewicą


Je teraz tylko to


Kicia

2 comments:

  1. Powodzenia i wytrwania w postanowieniach! W Twoim przypadku na prawdę warto!

    ReplyDelete